Suroviny, ktoré vám pomôžu potlačiť hormonálne zmeny

Symptómy hormonálnej nerovnováhy
Príznaky hormonálnej nerovnováhy môžu byť rôzne, ale existujú určité znaky, ktoré bývajú bežné:

avokádi

  • Únava
  • Zápcha
  • Suché oči alebo suchá pokožka
  • Priberanie na váhe
  • Oslabené svaly
  • Tenké a krehké vlasy
  • Depresie
  • Úzkosť
  • Neplodnosť
  • Potenie
  • Rozmazané videnie

kokos
1. Avokádo

Avokádo je bohatým zdrojom mononenasýtených, polynenasýtených a nasýtených mastných kyselín. Tieto mastné kyseliny majú protizápalové vlastnosti, ktoré môžu pomôcť znížiť účinky vašej hormonálnej nerovnováhy. Pravidelný príjem avokáda podporuje zdravé srdce a zároveň zabezpečuje adekvátnu zásobu vlákniny a živín, ktoré sú potrebné pre vaše dobré zdravie.
Čo potrebujete:1 avokádo

Postup:

  • Olúpte avokádo
  • Nakrájajte ich na malé kocky a pridajte ich do šalátu
  • Môžete tiež miešať avokádo s mliekom a medom, aby ste si pre seba vytvorili zdravý smoothie
  • Konzumujte dostatočné množstvo avokáda denne

2. Kokosový olej
Kokosový olej obsahuje mastné kyseliny, ktoré sú mimoriadne prospešné pre vaše zdravie a budujú bloky pre vaše hormóny. Tieto mastné kyseliny pomáhajú redukovať akýkoľvek zápal vo vašom tele, ktorý sa mohol vyskytnúť z dôvodu hormonálnej nerovnováhy. Tiež vám pomôžu schudnúť posilnením vášho metabolizmu a znížením stresu a úzkosti.
Čo potrebujete:1-2 lyžice 100% čerstvého kokosového oleja.
Postup:

  • Spotrebujte jednu až dve polievkové lyžice 100% čerstvého kokosového oleja denne
  • Môžete ho použiť buď v šalátovom dresingu, vo vašich smoothies, alebo úplne nahradiť olej
  • Používajte ho najmenej 2 až 3 krát denne

jogurt
3. Jogurt
Jogurt je bohatým zdrojom probiotík, ktoré pomáhajú pri opravách čriev a pri vyvažovaní hormónov vo vašom tele. Probiotiká sú zdravé baktérie, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie vášho tela. Nedostatok týchto baktérií vo vašom tele môže viesť k problémom s trávením a zápalu, čo môže ďalej zhoršiť vašu hormonálnu nerovnováhu.
Čo potrebujete: Misku nesladeného jogurtu
Postup:

  • Spravte si zdravé raňajky použitím bieleho jogurtu, do ktorého môžete pre lepšiu chuť pridať cereálie
  • Konzumujte misku jogurtu asi jeden až dvakrát denne