Za detskou hyperaktivitou môže stáť aj nevhodná strava

Čo presne stojí za vznikom tohto syndrómu, nie je presne známe. Niektorí odborníci tvrdia, že ide o vrodenú poruchu. Iní zas, že ochorením stojí nevhodná, alebo zanedbaná výchova. Jedným z možných dôvodov, však môže byť i nevhodná strava. Nejdená sa len o to, čo by deti jesť nemali, ale taktiež o potraviny, ktoré by sa na ich tanieri mali nachádzať pravidelne.

špagety
 
 
Vhodné a prospešné potraviny
 

  • Potraviny a jedlá s vysokým obsahom vitamínov- reč je najmä o zelenine a ovocí. Vhodné sú ale taktiež strukoviny, orechy, semená, či strukovinové klíčky. Nebojte sa siahnuť aj po menej tradičných surovinách. Napríklad také avokádo, či batáty patria medzi vitamínové bomby. Hľadať nemusíte iba v rastlinnej ríši. Bryndza, kozie syry a mlieko, kyslá kapusta, alebo orechy, obsahujú taktiež množstvo prospešných látok.
  • Omega- 3 mastné kyseliny sú v strave detí nenahraditeľné. okrem iného sa starajú o správne fungovanie mozgu, ktoré je pri tejto poruche veľmi dôležité. Najlepším zdrojom sú morské ryby, ale taktiež krevety, ustrice, či iné morské potvory. nachádzajú sa však aj v orechoch a niektorých druhoch semien.
  • Dôležitá je i konzumácia potravín s vysokým obsahom vápnika. Okrem mlieka a syrov, môžete svojim deťom ponúknuť napríklad brokolicu, mrkvu, tofu, alebo mandle.
  • Zamerajte sa najmä na výživné raňajky. Podstatné sú bielkoviny a nie cukry. Ideálny je jogurt, tvaroh, či hrášok. Na desiatu je vhodné napríklad zeleninové, či ovocné smoothie.
  • Deťom pripravujte jedlá s vysokým obsahom horčíku. Ten zodpovedá za správne fungovanie nervovej sústavy. Aj my dospelí pri nadmernom nepokojji siahame po magnéziu. Vysoký obsah horčíku nájdete v špenáte, banánoch, strukovinách a listovej zelenine.

avokádo
 
Čo z taniera odstrániť
 

  • Kofeín sa nachádza aj v potravinách, ktoré konzumujú deti. Ide hlavne o sladené nápoje, napríklad taká kola ho obsahuje viac než dosť. Nájdeme ho však napríklad i v čiernom čaji.
  • Sladkosti s vysokým obsahom cukru. Nevhodný je najmä ten rafinovaný. Ovocný cukor, či v súčasnosti populárny brezový cukor, sú vhodnejšími alternatívami.
  • Nebezpečné sú aj niektoré z takzvaných éčok. 

4.4
12